mboost-dp1
Gav du til Dansk Røde Kors i dag? (041009)
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Pointen er at du ikke laeser hvad folk skriver.
Det har intet at goere med om folk "skylder" noget.
Folk vaelger at give ud fra deres egen subjektive opfattelse - og folk der vaelger IKKE at give, har nok helt fine begrundelser.
Jojo, der er altid folk der mener de har ret til andres egendele, i almen tale kaldes de tyveknaegte.
Generelt set, saa er det mine penge indtil de er videregivet, uanset hvad.
At boernene saa tuder er, imo, bare tough shit.
Det er ikke deres penge.
Og det faar boernene ogsaa, nemlig: intet.
Pointen er at disse vaerdier ikke tilhoere dig eller mig, men en helt anden.
At det er din onkel, din mor eller din nabo - har intet med DIG at goere.
Ellers vil jeg da hjertens gerne have at du betaler lidt af paa mit laan.
Pointen er at du ikke laeser hvad folk skriver.
Det har intet at goere med om folk "skylder" noget.
Folk vaelger at give ud fra deres egen subjektive opfattelse - og folk der vaelger IKKE at give, har nok helt fine begrundelser.
men dine børn ville nok se lidt anderledes på det, da det er deres levevilkår der blir forværret og mine der blir forbedret.
Jojo, der er altid folk der mener de har ret til andres egendele, i almen tale kaldes de tyveknaegte.
Generelt set, saa er det mine penge indtil de er videregivet, uanset hvad.
At boernene saa tuder er, imo, bare tough shit.
Det er ikke deres penge.
der er nogle der mener at at børnene har ret til at få deres forældres værdier når de dør!
Og det faar boernene ogsaa, nemlig: intet.
planker eller penge, jeg referere til værdier som er gældende for at ,i dette tilfælde, en familie ikke mister levegrundlag!
Pointen er at disse vaerdier ikke tilhoere dig eller mig, men en helt anden.
At det er din onkel, din mor eller din nabo - har intet med DIG at goere.
Ellers vil jeg da hjertens gerne have at du betaler lidt af paa mit laan.
@51
Dvs du mener at du selv, helt og holdent har sørget for at du kan tage på hospitalet og få gratis behandling, kører på jævn astfalt, se om natten pga gadebelysning + ALLE de andre ting som danskere får gratis nu om dage!
Det er ikke fordi jeg mener at alle SKAL give, eller BØR give, det er fordi jeg håber at folk der ikke kan se det, indser at vi lever fedt, og på nogen punkter på andres bekostning.
Dvs du mener at du selv, helt og holdent har sørget for at du kan tage på hospitalet og få gratis behandling, kører på jævn astfalt, se om natten pga gadebelysning + ALLE de andre ting som danskere får gratis nu om dage!
Det er ikke fordi jeg mener at alle SKAL give, eller BØR give, det er fordi jeg håber at folk der ikke kan se det, indser at vi lever fedt, og på nogen punkter på andres bekostning.
Har vi da stjaalet disse fra Afrika?
Eksisterer disse udelukkende pga. udnyttelse af lande som Afrika?
Lukrerer vi reelt paa Afrika, eller er det i realiteten rimeligt minimalt set ifht. vores BNP?
Og i sidste ende, hvor mange i Afrika har betalt skat for at kunne faa alt dette?
Du snakker om samfundsgoder og bruger det til at retfaerdiggoere at private skal betale for noget.
Det giver ikke mening.
Det er ikke paa andres bekostning, og det er ikke mig, privat, der boer undskylde for at staten goer noget daarligt.
Det er, tadaa, staten der boer saette ind her - hvilket de ogsaa paastaar at goere.
Saa kan man endelig diskutere hvorfor landbrugshjaelpen i ulandsstoetten egentligt bare er at pisse paa folk der ligger ned, men det er en HELT anden debat.
Faktum er, at jeg personligt, ikke har noget ansvar for hvad mine forgaengere har gjort.
Har vi da stjaalet disse fra Afrika?
Eksisterer disse udelukkende pga. udnyttelse af lande som Afrika?
Lukrerer vi reelt paa Afrika, eller er det i realiteten rimeligt minimalt set ifht. vores BNP?
Og i sidste ende, hvor mange i Afrika har betalt skat for at kunne faa alt dette?
Du snakker om samfundsgoder og bruger det til at retfaerdiggoere at private skal betale for noget.
Det giver ikke mening.
Det er ikke paa andres bekostning, og det er ikke mig, privat, der boer undskylde for at staten goer noget daarligt.
Det er, tadaa, staten der boer saette ind her - hvilket de ogsaa paastaar at goere.
Saa kan man endelig diskutere hvorfor landbrugshjaelpen i ulandsstoetten egentligt bare er at pisse paa folk der ligger ned, men det er en HELT anden debat.
Faktum er, at jeg personligt, ikke har noget ansvar for hvad mine forgaengere har gjort.
Vil bare lige notere at jeg var på arbejde igår da de lavede insamlingen - alligevel var der en dame med en raslebøsse der fik sig forvildet indenfor.
Og da jeg høfligt forklarede at vi som virksomhed donere større beløber til andre velgørenhedsorganisationer blev hun bare sådan lidt småfornærmet? :s
Og da jeg høfligt forklarede at vi som virksomhed donere større beløber til andre velgørenhedsorganisationer blev hun bare sådan lidt småfornærmet? :s
#50 stjerneklart eksempel på fail du fik skrevet der :P....
#37, 40 og 43, er 100% enig.....
Man kan jo også f.eks. sige, hvordan kan det måske være steder som japan kina og indien klarer sig ;)? Japan blev bombet til stenalderen i 2. verdenskrig, kina var fattigt, indien, tja, var heller ikke specielt rige, men klarer sig super godt.
Afrika, mellemøsten og lignende derimod, har en arbejdsmoral på højde med det jord de går på.
Men, de argumenter qw_freak kommer må jo så også betyde at vi fra skandinavien skal betale af på regningen til de ødelæggelser vi forvoldte da vi tog på vikingetogter ;D.
#37, 40 og 43, er 100% enig.....
Man kan jo også f.eks. sige, hvordan kan det måske være steder som japan kina og indien klarer sig ;)? Japan blev bombet til stenalderen i 2. verdenskrig, kina var fattigt, indien, tja, var heller ikke specielt rige, men klarer sig super godt.
Afrika, mellemøsten og lignende derimod, har en arbejdsmoral på højde med det jord de går på.
Men, de argumenter qw_freak kommer må jo så også betyde at vi fra skandinavien skal betale af på regningen til de ødelæggelser vi forvoldte da vi tog på vikingetogter ;D.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.