mboost-dp1

Store og små bogstaver

Gå til bund
Gravatar #51 - holmen
8. maj 2006 09:03
Jeg er ikke interesseret i at forsætte diskussionen, så dette blive mit sidste indlæg i denne diskussion.

Næsten alt hvad der står i indlæg #48 er jeg enig i.

"Hvis man ikke engang kan bruge det ekstra sekund pr. indlæg på at få det til at se nogenlunde seriøst ud, så behøver man jo ikke deltage i debatten."

Det fandt jeg som værende brok over de resterende fejl, da, som du selv siger, det ikke er nødvændigt at læse sine indlæg igennem for at rette til stort begyndelsesbogstav.
Hvis det ikke er for at rette for stort begyndelsesbogstav, så må det da netop være for at rette de resterende fejl.

andresen, hvis du læser videre står der "eller de småfejl, der er i dit indlæg", og du bekræftede selv at det var henrettet til mig, i indlæg #47.

Fejl er forkerte, det er vi enige om. Stort begyndelsesbogstav og punktuering fremmer læsbarheden. Det er vi nok også enige om. Om tonen i indlæg #1 var arrogant, kommer an på den der læste indlæget, så det kan vi blive ved med at diskutere.

Over and out.
Gravatar #52 - ldrada
8. maj 2006 11:46
Offtopic:
Jeg finder det sjovt at man kan lave en tråd med 50+ indlæg som handler om noget så simpelt som almen grammatik. Heh.

Desuden, så ville det være tonsvist nemmere at rette sine fejl hvis der var en "preview" knap, der evt. åbnede indlægget i et nyt vindue. Jeg opdager først de fleste af mine fejl når jeg gennemlæser dem lige efter jeg har trykket på "Gem" knappen.
Gravatar #53 - Simm
12. maj 2006 10:27
Jeg synes dem som føler sig generet af, at nogle folk laver lidt fejl i deres indlæg, skal melde sig til et korrekturhold som jeg vil foreslå Newz-crew'et at oprette, så kan I bruge nogle timer på at hygge jer med det :D

Det er jo for fanden ikke en sprogskole det her, og der sidder vitterlig folk derude, som måske ikke staver så godt! Hvorfor skal de skræmmes fra at skrive indlæg, blot fordi der er lidt grammatik og stavefejl i det de skriver?

/me wonders..
Gravatar #54 - Acro
12. maj 2006 10:48
#53 Simm:
Du har vist også overset selve pointen. Jeg har aldrig nogensinde beklaget, at man staver dårligt.

Der er bare ret stor forskel på at være ordblind og på at være doven. Hvis man er ordblind, så nytter det sjældent noget at læse sit eget indlæg igennem, men hvis man er doven og ikke gider bruge store bogstaver, så behøver man ikke deltage i debatten.

Hvis alle, der rent faktisk deltog, brugte lidt tid på indlæggene, så ville vi kunne spare mange irrelevante indlæg og højne standarden. Et debatforum er ikke det samme som en IM-besked - tværtimod.
Gravatar #55 - Simm
12. maj 2006 10:53
#54: Ja, det gjorde jeg vist lidt, beklager - må være varmen ;) Men jeg synes stadig det er liiige over bagatelgrænsen. Du skulle hellere glæde dig over, at du i det mindste kan finde ud af det ;)
Gravatar #56 - Acro
12. maj 2006 11:01
#55 Simm:
Som amokk og jeg talte om en dag, så kan det også være en betydelig ulempe. Jeg tror, at folk der skriver 'lettere alternativt' har lettere ved at forstå andre, der gør det samme. Derfor er det en lige så stor ulempe set ud fra forståelsen, og man kan let argumentere for, at forståelse er det vigtigste udgangspunkt for kommunikation.

Jeg vil dog nyde varmen og tage til grillfest med gutterne ;-)
Gravatar #57 - Simm
12. maj 2006 11:19
god fornøjelse :D
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login