mboost-dp1

Mmmm.. Dobbeltmoral.

Gå til bund
Gravatar #51 - gnаrfsan
10. aug. 2009 14:40
fidomuh (48) skrev:
Hvis du er i tvivl, saa saetter politiet eksemplet.

Nope, det er selvtægt.
Hvis en politibetjent siger at du må købe narko, eller selv gør det, så er det stadig ulovligt.
Edit: Pointe: Politiet kan ikke ophøje en borger over loven. Heller ikke politichefen.
Gravatar #52 - themuss
10. aug. 2009 14:42
#50 Jeg havde indbrud 2 gange i juni måned... Ringede til Bellahøj 6 gange... De har stadig ikke sendt en vogn afsted.

Til gengæld fik jeg at vide jeg skulle anmelde indbruddene på internet.

På internet kunne jeg ikke anmelde det, da det kun gælder tyveri op til 6000,-

Så ringede jeg til omstillingen igen og fik at vide jeg skulle skrive et brev til dem....

Så ja jeg har kommunikeret ang. to indbrud i mit hjem over SNAILMAIL.... Og ingen fingeraftryk eller andet pis. Fuck en flok idioter.

Til gengæld er de talstærkt til stede på staden... og når de skal udstede bøder til folk for at kalde dem det de er. Idioter idioter idioter.
Gravatar #53 - Jakob Jakobsen
10. aug. 2009 14:44
Dejlig tråd her.
Den generelle mening her er altså at alle politibetjente er svin der skal generes så meget som muligt, inden for lovens rammer?
Gravatar #54 - themuss
10. aug. 2009 14:45
#53 Hvad kom først? Hønen eller ægget?
Gravatar #55 - gnаrfsan
10. aug. 2009 14:46
#54: Barnlig holdning, at fordi nogen opfører sig forkert, så må man også selv gøre det.
Gravatar #56 - themuss
10. aug. 2009 14:49
#55 Nu er det ikke "nogen" vi taler om... Vi taler om folk som har mere ret end alle andre.

Folk der kan give dig en skovtur helt uden den koster noget?

Du kommer vel fra et parcelhuskvarter, hvor folk ikke er blevet taget med på skovtur, ikke?

Det kan folk der kender virkeligheden ikke bruge til noget.

Du kan evt. også læse om politiets historie helt tilbage fra Christian IV. En flok fordrukne psykopater med ret til at slå på os andre.
Gravatar #57 - gnаrfsan
10. aug. 2009 14:51
#56: Jeg har ikke sagt at det er rigtigt at politiet må. Men det gør det jo ikke rigtigt at du må. Og sjovt nok, så må du heller ikke.
Gravatar #58 - themuss
10. aug. 2009 14:54
#57 Det er vi enige om, men som alle ved så avler tryk modtryk... og jeg er personligt meget meget meget træt af politiet og deres uprofessionelle tilgang til deres erhverv.

Det burde i langt højere grad være et kald end det er nu..

Jeg ville ønske jeg kunne respektere politiet som den fantastiske ting det burde være, men virkeligheden er bare så ufatteligt langt fra ideen..

Min mening er at de er en flok klovne.

En flok aggressive klovne.
Gravatar #59 - gnаrfsan
10. aug. 2009 14:59
#58: Det undergraver respekten for dem at de får rettigheder, som de her. Derfor er det nogle dybt uansvarlige og inkompetente ledere, der ikke gør noget. Det går ud over deres hæderlige ansatte, der ikke bliver respekteret, og civile, der står med en ordensmagt, der ikke kan dæmpe uroligheder.

Det er trist.
Gravatar #60 - Windcape
10. aug. 2009 15:03
flueknepperi

Hvis i overhovedet kunne finde på at kalde en betjent for "perle", er det jo tydeligvis med hensigt at betjenten skal reagere.

Stop nu whine over at et fjols fik en bøde som svar på titale. Hvad havde han forventet?

God/ond tro. Get used to it.
Gravatar #61 - themuss
10. aug. 2009 15:04
gnarfsan (59) skrev:
Det går ud over deres hæderlige ansatte, der ikke bliver respekteret, og civile, der står med en ordensmagt, der ikke kan dæmpe uroligheder.
Det der er jeg selvfølgelig helt enig i.

Det er ikke _alle_ der er klovne ;)

Personligt har jeg enorm meget respekt for kriminalbetjentene som rent faktisk opklarer forbrydelser... Gadebetjente og uroer giver jeg ikke en hujende fis for.
Gravatar #62 - tazimn
10. aug. 2009 15:12
Jeg vil vove at påstå at 99% af alle nyuddannede politibetjente, ser deres job som et kald..

Men efter 5 år, med konstant kun at se samfundets tabere og aldrig en gang blive mødt med smil i gaden, så er man temmelig træt af smarte kommentare og provokationer.. en betjent vil altid behandle dig som du behandler ham.. eller zsom den person du er.. Er du voldtægtsforbryder eller lignende smiler de nok ikke til dig..

Se den her og døm selv... hvis han ikke er provokerende så ved jeg ikke havd han er..

Jeg billigere ikke klippets navn, men klan forstå hvis politiet til tider er trætte af sådanne personer..

Hvad er det HA'erne kalder disse typer.. Sjakaler..?
Gravatar #63 - themuss
10. aug. 2009 16:05
tazimn (62) skrev:
Jeg vil vove at påstå at 99% af alle nyuddannede politibetjente, ser deres job som et kald..
Desværre har de ikke selvindsigt til at forstå at det ikke er dem der bliver kaldt på.

Jeg vil vove at påstå at en af grundene til at folk uddanner sig som betjente er at man får en rigtig god løn under uddannelsen (næsten fuld løn) man får alt betalt (uniformer, træningstøj osv osv).

Det er da bedre end 5 år på uni, hvor man selv skal betale, specielt hvis man ikke er bogligt orienteret, men bedre kan lide at svinge pisken over sine medmennesker.

Det er jo udsmider deluxe de drenge hopper på.

Jeg har bekendte der er på politiskolen nu, og de synes det er SÅ fedt at lege røvere og soldater. Specielt nr man er ude med de civilklædte og sparke døre ind hos folk.

Jeg har forresten også en bekendt der fik sparket døren ind en lørdag nat af tre civilklædte (der mest lignede pushere fra Jugoslavien) som tævede ham og gennemrodede hans lejlighed uden at finde stoffer (han har været clean i mange år).

De er en del af den flok uroer der drøner rundt i Kbh og går amok, det var de samme folk der kørte rundt med en demonstrant og tævede løs på ham og de samme som altid er med til FCK's kampe.

En af deres yndlingsbeskæftigelser er også at lænke folk med hænderne bag ryggen og smide dem i mellemgangen i deres mandskabsvogn.... Så køre rman ræs i Kbh mens folk vælter rundt. Kender tre personer der har oplevet den behandling, den ene fik revet skulderen af led.

Heldigvis for panse, så er det jo bare lorte-autonome der ikke kan sidde ordentligt og derfor er der naturligvis ikke nogen fornuft i at prøve at retsforfølge dem.

Megabrodne kar, men det er nok bare mig, der lever i en fantasiverden.
Gravatar #64 - vandfarve
10. aug. 2009 16:22
themuss (63) skrev:
Megabrodne kar, men det er nok bare mig, der lever i en fantasiverden.

Dine indlæg er i hvert fald utroligt morsomme, sande eller ej. :)
Gravatar #65 - themuss
10. aug. 2009 16:27
#64 Ja man forstår godt hvorfor jeg har det så vildt ikke ;)
Gravatar #66 - themuss
10. aug. 2009 17:30
Gravatar #67 - vandfarve
10. aug. 2009 17:39
Gravatar #68 - themuss
10. aug. 2009 17:40
Nu skal du fandme ikke prøve at gøre mig i godt humør, sidder her og er dejligt trollet :)
Gravatar #69 - vandfarve
10. aug. 2009 17:41
#68 Shit happens! My bad...
Gravatar #70 - Magten
10. aug. 2009 20:09
fidomuh (47) skrev:
Politiet boer stille sig hoejere i systemet, end at raekke boeder ud for at raabe ting efter dem.
Det er, kort sagt, spild af resourcer og spild af daarlig omtale.
Der er vi så grundlæggende uenige. Som jeg skrev før så er Politiet her for vores skyld, og for vores sikkerhed. At man ikke kan respektere det er for lavt og jeg har ingen medlidenhed med folk der får bøder for noget så åndssvagt som at råbe efter strissere.

fidomuh (47) skrev:
Det giver et ufatteligt daarligt billede af politiet, at de spilder mine penge paa den slags crap.
Jeg synes omvendt det er lækkert at folk bliver straffet for deres dumhed og arrogance over for andre folk. Og hvem er det der spilder hvis penge? Det er da dem der ikke kan holde kæft selvom de udemærket ved at det er ulovligt det de har gang i.

fidomuh (47) skrev:
Om saa han havde raabt "FORPULEDE LORT POLITI SPASSER PANSER SVIN!", saa skulle politiet ( imo ) bare have fortsat.
Der er tale om en forbikoerende politivogn, ikke noget der blev sagt lige op i ansigtet paa nogen.
Netop det er det bare er en forbipasserende politibil gør det meget værre imo. Så er der overhovedet ingen grund til at råbe efter dem..

fidomuh (47) skrev:
Samtidig er det helt lovligt at sige "Jeg synes du er en nar" til en poltimand, hvis du har lyst, saa hvorfor spilde tid og resourcer paa den slags?
Mmmh, og det retfærddigør at råbe pis og lort efter dem? Hvordan ville du have det hvis de folk du servicerer i løbet af dagen gik og svinede dig til for alt hvad du gjorde, selvom det var dit arbejde?
Jeg ville ikke finde mig i det, og i længden ville det resultere i en langt dårligere service til alle fordi jeg bliver træt af at få svinere hver gang jeg løfter en tommelfinger.

fidomuh (47) skrev:
Men i sidste ende er det ligegyldigt.
Den enkelte politimand faar maaske en "Haha, der fik jeg lidt haevn over ham"-foelelse, men hvad faar han ellers ud af det?
- Udover at folket nu faar endnu stoerre mundkurv paa.
Jeg mener så at alle får noget ud af det. Hvis en person får en bøde for at råbe efter politiet kan det måske få ham/hun til at tænke sig mere om i fremtiden og tale pænere istedet for at være så smart at høre på.

Skræmmende film den der. Det der er for langt ude. At man kan være så blank, irriterende og have så lidt respekt for det danske samfund.. Ja det er bare skræmmende..

Folk som ham har jeg intet tilovers for, og det er ærgeligt de findes, for det er med til at gøre opfattelsen af indvandrere negativ..
De få ødelægger det for de mange..

Og så kommentaren "Pas dit job man" - Hvad er det lige strisseren prøver på?

Folks dumhed har ingen grænser..
Gravatar #71 - Adagio
11. aug. 2009 06:21
Magten (70) skrev:
Jeg synes omvendt det er lækkert at folk bliver straffet for deres dumhed og arrogance over for andre folk. Og hvem er det der spilder hvis penge? Det er da dem der ikke kan holde kæft selvom de udemærket ved at det er ulovligt det de har gang i.

Personen der har fået bøden har jo netop IKKE gjort noget ulovligt, eftersom at politiet selv har sagt at der IKKE er noget negativt i at kalde en person for "Perle"

Hvis politiet siger der ikke er noget problem med at kalde andre for "Perle", hvorfor må andre folk så ikke kalde politiet for "Perle"? Der er jo ikke noget negativt i ordet ifølge politiet

Magten (70) skrev:
Bla bla bla

I grunden er jeg ikke uenig i at folk der råber negative ord efter politiet også bliver straffet for det. Hvis jeg var politi ville jeg også hurtigt blive træt af at blive kaldt racist, bare fordi en anden politi gav en bøde til en muslimer for at gå over for rødt
Men det er totalt urelevant for denne thread, eftersom at hele threaden omhandler en person der fik en bøde for at sige noget der IKKE er negativt (ifølge politiet selv)
Gravatar #72 - Magten
11. aug. 2009 07:15
Adagio (71) skrev:
Personen der har fået bøden har jo netop IKKE gjort noget ulovligt, eftersom at politiet selv har sagt at der IKKE er noget negativt i at kalde en person for "Perle"

Hvis politiet siger der ikke er noget problem med at kalde andre for "Perle", hvorfor må andre folk så ikke kalde politiet for "Perle"? Der er jo ikke noget negativt i ordet ifølge politiet
Prøv at læse hvad jeg tidligere har skrevet, så vil du se vi er enige..

Adagio (71) skrev:
Men det er totalt urelevant for denne thread, eftersom at hele threaden omhandler en person der fik en bøde for at sige noget der IKKE er negativt (ifølge politiet selv)
Har du overhovedet læst tråden? Vi snakker ikke *kun* om den situation, men om den generelle opførsel overfor politiet.
Gravatar #73 - Saxov
11. aug. 2009 08:30
Adagio (71) skrev:
Politiet har sagt der ikke VAR noget negativt i ordet.
Men eftersom sproget udvikler sig, og ordet Perle er blevet negativt ladet EFTER Modkraft journalisten var uge med hans fiktive historie. Så er Perle blevet til et negativt ladet ord.

Så jo, Perle er NU et negativt ord, men var ikke dengang.
Gravatar #74 - Adagio
11. aug. 2009 08:35
Magten (72) skrev:
Har du overhovedet læst tråden? Vi snakker ikke *kun* om den situation, men om den generelle opførsel overfor politiet.

Ja, jeg har læst threaden og derfor er jeg ikke i tvivl om at det der bliver snakket om her sidst i threaden er irrelevant, eftersom at der nu bliver snakket om det "modsatte" i forhold til hvad første indlæg i threaden handler om

Threadjacking has been in progress for some time in this thread
Gravatar #75 - Magten
11. aug. 2009 09:04
Okay, mange gange super duper undskyld for at tråden har udviklet sig til lidt mere end den startede som..
Gravatar #76 - fidomuh
11. aug. 2009 09:40

Der er vi så grundlæggende uenige.

Det tror jeg nu egentligt ikke.
Jeg siger ikke at folk boer, skal eller maa svine vores politifolk til, jeg siger bare at det er spild af tid og penge, at give ham en boede.
- Med dertilhoerende daarlige omtale.

Som jeg skrev før så er Politiet her for vores skyld, og for vores sikkerhed. At man ikke kan respektere det er for lavt og jeg har ingen medlidenhed med folk der får bøder for noget så åndssvagt som at råbe efter strissere.

Jeg er helt enig, min medfoelelse ligger udelukkende i den dobbeltmoral politiet udviser, samt at det er spild af skattekroner.
( Det koster vaesentligt mere end 600kr at saette cirkusset igang her, specielt i daarlig omtale. )

Jeg synes omvendt det er lækkert at folk bliver straffet for deres dumhed og arrogance over for andre folk.

Jeg er enig, hvis det bare ikke var paa bekostning af et allerede tyndstrakt mandskab og helt generelt manglende resourcer.

Hvis vi havde en million milliard resourcer til det her, ville jeg synes det var fint ( omend det stadig skaber daarlig omtale ), men det har vi ikke.

Og hvem er det der spilder hvis penge? Det er da dem der ikke kan holde kæft selvom de udemærket ved at det er ulovligt det de har gang i.

Sigh.
Jaja, det er deres skyld. Korrekt.
"Det var ham der startede wah wah wah", korrekt.
Men er det brugbart? Eller soemmende?

Vi snakker om politiet.
Det mindste de kan goere, er at agere folk der er mere end 5 aar gamle.

Mmmh, og det retfærddigør at råbe pis og lort efter dem?

Om det er retfaerdigt eller ej, er ligegyldigt for debatten her.
Det er lovligt, hvis man twister det.

Alene dette goer at jeg aerlig talt VED at politiet har meget bedre ting at tage sig til.

Hvordan ville du have det hvis de folk du servicerer i løbet af dagen gik og svinede dig til for alt hvad du gjorde, selvom det var dit arbejde?

Hvis mit arbejde indebar en risiko eller forventning om at jeg kunne haandtere situationer, og derigennem bedoemme om en situation kraever mere indgreb end et slag paa handleddet, saa ville jeg nok noejes med at hive fat i personen og forklare ham at jeg ikke bryder mig om det.

MEn okay, jeg bliver saa ogsaa betalt for at loese problemer, ikke at skabe dem.
- Eller skabe daarlig omtale.

Jeg ville ikke finde mig i det, og i længden ville det resultere i en langt dårligere service til alle fordi jeg bliver træt af at få svinere hver gang jeg løfter en tommelfinger.

Men saa kan du vel laere at sige til dem at de skal tale paent?
Jeg ved godt at mange tror den eneste loesning er at smide roeret paa, raabe af folk eller generelt bare skide andre et stykke - men saa egner man sig paa ingen maade til "Helpdesk" arbejde, uanset hvor faa brikker man saa har at rykke rundt med.

Som du nok forstaar, saa ser jeg boeden som en "denial of service", hvilket ville resultere i en fyring her i firmaet, og alle andre steder jeg har vaeret.

Jeg mener så at alle får noget ud af det.

Det haaber jeg da fandme ogsaa, vi betaler sgu til det.

Hvis en person får en bøde for at råbe efter politiet kan det måske få ham/hun til at tænke sig mere om i fremtiden og tale pænere istedet for at være så smart at høre på.

Ja, som sagt, en stoerre mundkurv.
Great.
Gravatar #77 - gnаrfsan
11. aug. 2009 10:57
fidomuh (76) skrev:
Men saa kan du vel laere at sige til dem at de skal tale paent?

Jeg har haft folk i røret, er bare bliver ved og ved, selvom man har bedt dem om at tale pænt 10 gange eller mere. Ud af de tusinder af opkald, jeg har haft, har jeg kun afvist 2. Men der var jeg glad for at jeg havde muligheden.
Det fleste, jeg talte med, sure eller ej, var normalt i godt humør, når samtalen var ovre.
Gravatar #78 - Zombie Steve Jobs
11. aug. 2009 11:01
At panserne gang på gang skal stå som symboler på politikeres fuck ups og få vrede kastet i hatten af den ene eller anden slags idiot - jeg har den største respekt for, at de ikke skyder og dræber flere end de gør. Jeg ville ikke kunne klare det.

Det kan godt være, at der ryger en bøde af for ditten og datten, har sgu også set pansere, der bare har taget "bøsserøv" "pansersvin" og så videre og ignoreret det.
På et eller andet tidspunkt, så bliver det vel irriterende.

Panserne har sgu altid opført sig normalt overfor mig, på trods af alt muligt lort, jeg har fyret af til dem, stået og pisset på butiksruder, og blah blah blah, er den enseste bøde jeg har fået en fartbøde.

Måske er de typer, der får bøder for at glo forkert på panserne, bare nogle gigantiske øretæveindbydende idioter.
Gravatar #79 - fidomuh
11. aug. 2009 11:38

Måske er de typer, der får bøder for at glo forkert på panserne, bare nogle gigantiske øretæveindbydende idioter

Saa vi er ude i noget diskrimination?
Det er heller ikke saa godt jo.

Faktisk er det meget vaerre. :)
Gravatar #80 - Magten
11. aug. 2009 12:16
Der er da ikke noget at sige til at folk som ham i videoen i #62 får kortere snor end en der stille og roligt samarbejder med politiet og lader dem udføre deres arbejde? :)
Gravatar #81 - Jakob Jakobsen
11. aug. 2009 12:30

Hvis jeg havde været betjent, ville jeg i hvertfald have taget ham med på stationen for at modarbejde politiet.
Jeg undrer mig også over at de lader ham stå og vifte med telefonen imens de visiterer ham.
Gravatar #82 - fidomuh
11. aug. 2009 13:03

Tjah, spoergsmaalet er vel ikke om folk fortjener kortere eller laengere snor, men at politiet skal vaere upartiske.
Saa snart de giver en person kortere snor grundet hans ordforraad, udseende ( altsaa toej, fx ) eller attitude, saa har de diskrimineret personen.

Politiet skal behandle hver person paa samme maade.
Jeg synes ioevrigt at politiet haandterer situationen rimeligt perfekt i det klip.
De ransager stille og roligt hans bil, og lader ham filme.
De fortaeller ham roligt hvad han sigtes for.

De bliver da irriterede over at han skaber sig aandssvagt, men i sidste ende goer de deres arbejde professionelt - og han faar IKKE en boede for at tale grimt til dem, selvom de her sagtens kunne have smidt den oveni, uden at det ville have kostet staten ekstra.

Jeg kan aerlig talt ikke se problemet.
Hvis man opfoerer sig som i #62, saa indbyder man selv "oeretaever", men i sidste ende skal politiet opfoere sig som de goer her - stille og roligt, uden at lade sig provokere.

Det er skam ikke saa underligt.
Politiet kan ikke naegte dig at dokumentere deres ransagning, hverken med video, baandoptager eller andet - medmindre der foreligger saerlige omstaendigheder, hvilket der stort set aldrig vil vaere i tilfaelde som disse.

Det er det samme med din lejlighed.
Det er samtidig ogsaa fuldt lovligt at offentliggoere bagefter - eller endda live.

Specielt naar politiet ikke har taget vitterlighedsvidner med til aktionen.
Gravatar #83 - Jakob Jakobsen
11. aug. 2009 14:12

Ja jeg ved godt at man må filme, det har jeg ikke noget problem med. Men når man visiterer personer normalt, så sørger man for at denne person ikke kan være til fare for dig og i den situation synes jeg der var mulig fare.
Gravatar #84 - terracide
11. aug. 2009 14:25
Folk der ikke har fattet at politi-folk er "tjenestemænd i funktion" fortjener alle de bøder de kan få...
Gravatar #85 - Magten
11. aug. 2009 14:28
Du ligger som du har redt. Hvis man ikke kan finde ud af at behandle andre folk ordenligt så skal man ikke forvente at de gør det ved dig.

Hvis man vil behandles ordenligt at politiet, så må man også behandle dem ordenligt. Og det inkluderer at snakke pænt og samarbejde med dem. Ellers er man selv skyld i en mere anspændt situation hvor man risikerer en bøde.

Man bør ikke forvente at man kan sige "idiot" til en strisser uden at få en bøde, tværtimod bør man forvente det modsatte.
Gravatar #86 - themuss
11. aug. 2009 14:35
terracide (84) skrev:
Folk der ikke har fattet at politi-folk er "tjenestemænd i funktion"
Hold nu din kæft terracide, som jeg tidligere har påpåpeget er uroer ikke "tjenestemand i funktion". Du kan svine ham lige så meget du overhovedet gider inden han identificerer sig.

Magten (85) skrev:
Du ligger du har redt. Hvis man ikke kan finde ud af at behandle andre folk ordenligt så skal man ikke forvente at de gør det ved dig.
Ja og det er præcis derfor jeg har et meget anstrengt forhold til politiet.

Og nej jeg er ikke løbet ind i dem fordi jeg har lavet noget dumt. Min straffeattest er stadig funklende ren.

Det er politiet der har opført sig som kæmpe tåber i 90% af de tilfælde hvor de har skullet bestemme et sted hvor jeg befandt mig.

Jeg betragter mig selv som et venligt og imødekommende menneske, og mener ikke jeg kunne have handlet anderledes i de situationer hvor panse har været nogle kæmpe svin.

Og det er fint at folk har fået lov at pisse op ad folks plankeværker ude i provinsen med gammelfar som pansefar, men det har intet at gøre med de massive problemer politiet præsenterer rundt omkring i Danmark.

Feks. deres håndtering af piratfester, hvor de intet gjorde med massivt hærværk som følge, deres håndtering af folk på Christiania hvor de bare skal have nogle bøder bogført og napper folk fordi der ligger et jointskod under den bænk de sidder på.

At de ikke dukker op ved overfald, indbrud, røveri osv.

Med det in mente er jeg fandme godt nok fortørnet over de spilder min tid ved at uddele bøder for en ligegyldig bemærkning.

Det skal siges at i den sag som der tales om i denne tråd var det jo ikke nok at give den unge fyr en bøde.

Han løb jo ind i betjenten nede i motionscentret som havde den her bemærkning til ham: "nååå det blev en dyr bytur hva?"

Flot. og meget typisk for panse.
Gravatar #87 - Thinq
11. aug. 2009 14:36
fidomuh (82) skrev:
Saa snart de giver en person kortere snor grundet hans ordforraad, udseende ( altsaa toej, fx ) eller attitude, saa har de diskrimineret personen.

Jeg tror du trænger til at læse lidt på på diskriminationsloven.

Een af (gade)betjentenes vigtigste opgaver er at "læse" situationen og tage gassen af en potentielt farlig situation før den udvikler sig. I sådanne situationer er sådan noget som rygmærker (beklædning), provokerende tale (ordforråd) og truende adfærd (attitude), da yderst relevant og det har INTET med diskrimination at gøre når betjentene tilpasser deres handlinger efter din fremtoning/fremfærd.

Jeg vil da selv stærkt håbe at nogle fiktive betjente ville behandle mig forskelligt, alt afhængigt af om de mødte mig 1)sanseløs af druk 2) smurt ind i blod 3)på gåtur med mine børn.
Gravatar #88 - themuss
11. aug. 2009 14:38
Thinq (87) skrev:
Een af (gade)betjentenes vigtigste opgaver er at "læse" situationen og tage gassen af en potentielt farlig situation før den udvikler sig
Og en af uroernes vigtigste opgaver er at eksalere tingene og smide mere benzin på en potentiel farlig situation.

Der er en kendt video fra '92 hvor de bliver pikkesure over journalisterne filmer dem mens de kaster brosten.
Gravatar #89 - tazimn
11. aug. 2009 14:41
themuss (88) skrev:
Og en af uroernes vigtigste opgaver er at eksalere tingene og smide mere benzin på en potentiel farlig situation.

Nå ja... for det gavner selvfølgelig deres egen situation markant..
Gravatar #90 - themuss
11. aug. 2009 14:42
#89 Hahahaha årh hvor sødt, er du en af de små væsner der tror en uroer STOPPER uro :)

Ae ae.
Gravatar #91 - themuss
11. aug. 2009 14:44
Thinq (87) skrev:
Jeg vil da selv stærkt håbe at nogle fiktive betjente ville behandle mig forskelligt, alt afhængigt af om de mødte mig 1)sanseløs af druk 2) smurt ind i blod 3)på gåtur med mine børn.
Ja sådan en verden ville jeg også helst leve i.

Faktum er dog at de behandler dig som om du er sindsygt farlig ligegyldigt hvad.

Du skulle have været her dengang panse kom forbi for at hente mig til afsoning fordi jeg ikke havde betalt min bøde for ikke at dukke op til militærtjeneste.

Godt jeg ikke havde børn på det tidspunkt.
Gravatar #92 - Jakob Jakobsen
11. aug. 2009 14:49

Du tror ikke at det er fordi du har den attitude over for politiet, at de behandler dig sådan?
Kunne godt forstå hvis de ikke har så travlt med at komme ud til en der ringer angående et indbrud og sviner dem til i telefonen eller lign.

Alle de gange jeg har haft kontakt med politiet, har de da behandlet mig ordentligt, men jeg behandlede også dem pænt.
Har dog aldrig fået en bøde, andet end fra en foto-vogn.
Gravatar #93 - Thinq
11. aug. 2009 14:51
themuss (91) skrev:
Faktum er dog at de behandler dig som om du er sindsygt farlig ligegyldigt hvad.

Nej, ikke mig. Det må være en anden du forveksler mig med...

themuss (91) skrev:
Godt jeg ikke havde børn på det tidspunkt.

Ja, jeg vil så vælge at tro at du netop ville have haft en hel anden oplevelse af politiet i den situation, hvis de havde fundet dig derhjemme midt i et slag kalaha med dit afkom.
Men det er jo svært at vide.
Gravatar #94 - themuss
11. aug. 2009 14:58
Jakob Jakobsen (92) skrev:
Du tror ikke at det er fordi du har den attitude over for politiet, at de behandler dig sådan?
Jeg er jo ikke dum vel?

Det er ikke en goth-teenager der keder sig hjemme i parcelhuset du taler med.

Jakob Jakobsen (92) skrev:
Kunne godt forstå hvis de ikke har så travlt med at komme ud til en der ringer angående et indbrud og sviner dem til i telefonen eller lign.
Jeg svinede ingen. Jeg var som enhver anden normal person meget rystet over situationen og talte pænt og sobert og bad om at få en patruljevogn sendt ud.

Jeg gjorde intet andet end hr. og fru Danmark (tm) ville have gjort.

For helvede det er tyndt at anklage mig for at opføre mig som en idiot og det er grunden til at de ikke dukker op. Selvføgelig ikke!!!!
Gravatar #95 - terracide
11. aug. 2009 14:58
themuss (94) skrev:
Jeg er jo ikke dum vel?

Sikker?
Gravatar #96 - Jakob Jakobsen
11. aug. 2009 15:01

Jeg kender dig ikke, så jeg kan ikke vurdere om du er dum og det var skam ingen anklage.
Jeg har bare hørt alt for mange der sviner politiet til i forbindelse med at de kræver deres hjælp og det gavner ikke situationen.
Gravatar #97 - themuss
11. aug. 2009 15:05
#94 Enig, og det er også helt fint.

Anklage var måske også lige stærkt nok... Forestille sig er nok mere de ord jeg ledte efter.

Der er rigtigt mange der er nogle idioter overfor politiet.

Jeg har selv siddet som supporter i tidernes morgen og ved godt det ikke nytter at ringe et sted hen for at få hjælp og så svine vedkommende til. De skal istedet aes over håret, som jeg også gjorde med politiet.

Men ja der er fandme også idioter iblandt klagerne og det er jo derfor at almindelige menneskers kritik preller af på andre...

Fordi man har en ide om at hvis politiet opfører sig dumt eller tager for hårdt fat på folk, så har de folk sgu nok selv været ude om det.
Gravatar #98 - fidomuh
11. aug. 2009 15:15

Du ligger som du har redt.

Saa hvis jeg slaar politiet, maa de gerne slaa mig?
Om igen, saadan fungerer politiet, loven eller Danmark ikke.

Hvis man ikke kan finde ud af at behandle andre folk ordenligt så skal man ikke forvente at de gør det ved dig.

Det er, igen, ikke det det handler om.

Hvis man vil behandles ordenligt at politiet, så må man også behandle dem ordenligt. Og det inkluderer at snakke pænt og samarbejde med dem. Ellers er man selv skyld i en mere anspændt situation hvor man risikerer en bøde.

Tjoh, saalaenge boeden gives paa et gyldigt grundlag er det jo "fint", det er bare spild af resourcer.
Men vi kan jo bare lade alle vores betjente loebe rundt og dele "jaywalking"-boeder ud, saa skidt vaere med alle voldtaegterne, etc.

Man bør ikke forvente at man kan sige "idiot" til en strisser uden at få en bøde, tværtimod bør man forvente det modsatte.

Men det er stadig ikke det, det handler om.
Jeg har sagt "Idiot" til politiet masser af gange, jeg har endnu ikke faaet en boede for det.

Jeg har ogsaa, hoejlydt, kommenteret paa forkert behandling af folk, samt hjulpet politiet - og endda faaet slag med stav AF politiet, mens jeg blev overfaldet af en flok drenge.

Det har, imo, intet at goere med hvordan DU opfoerer dig, men hvordan politiet boer opfoere sig.
Hvis politiet bare er "folk paa arbejde", saa fjerner vi alle deres "tjenestemand"-funktioner og privilegier, da de jo bare er "ligesom os andre" - og det er slet ikke pointen med dem.

Politiet skal saette eksemplet - I ALLE SITUATIONER, uden undtagelser.
Som jeg har skrevet tidligere, saa saetter politiet ( ifoelge loven ) eksemplet, hvis du er i tvivl.
Gravatar #99 - Jakob Jakobsen
11. aug. 2009 15:36
fidomuh (98) skrev:
Politiet skal saette eksemplet - I ALLE SITUATIONER, uden undtagelser.

I den ideelle verden, ja.
Men nu lever vi altså ikke i den ideelle verden, men i en verden hvor politiet er mennesker og der er altså ikke 2 mennesker der reagerer ens i alle situationer.
Jeg kan godt forstå hvorfor han kom til at sige"perle" i den situation og tror du ikke han er blevet ret ked af hvor meget opstandelse der kom over det ord?

Prøv selv at tænke på hvordan du ville have det hvis du arbejdede på en politistation, hvor du dag ud og dag ind, primært havde kontakt med mere eller mindre kriminelle indvandrere der konstant svinede dig til, kaldte dig racist osv. Tror du ikke det gør at man får et skævt forhold til indvandrere?
Gravatar #100 - Magten
11. aug. 2009 15:58
fidomuh (98) skrev:
Saa hvis jeg slaar politiet, maa de gerne slaa mig?
Om igen, saadan fungerer politiet, loven eller Danmark ikke.
Du vil jo gerne misforstå hvad jeg siger så jeg gider slet ikke forklare dig det igen.

Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login